HASIL-HASIL RUMUSAN INTERNASIONAL WOLRD MUSLIM CONFERENCE ON EDUCATION TENTANG PENDIDIKAN DALAM ISLAM

Authors

  • Rasyid Rasyid STAI Serdang Lubuk Pakam
  • Farida Y. Mardliyah SMA Swasta Al Azhar Medan
  • Masruroh Lubis

DOI:

https://doi.org/10.36769/asy.v22i1.157

Keywords:

International Formulation Results, World Muslim Conference On Education, Education in Islam

Abstract

The background of the birth of the International World Muslim Conference On Education is that Saudi Arabia wants to achieve the development of education and other fields like western countries that have already made developments. In addition, there are concerns over secular understandings from western countries for Saudi Arabia and in other Islamic countries. The method in this research is descriptive-interpretative qualitative method. This type of research is library research. From the results of the literature review that the author did, there were also 8 (eight) times the implementation of the International World Muslim Conference On Education from 1977 to 2012. The results of the formulation obtained from the International World Muslim Conference On Education are the definition of education, curriculum, teaching methods, textbooks. , plans and guidelines for learning, science and technology and evaluation

References

Ainusyamsi, F. Y. 2019. Analisis Historis Pendidikan Islam pada Masyarakat Madinah. TAJDID. 26(1): 33-58. https://doi.org/10.36667/tajdid.v26i1.327

Al Ahwan, A. F. 1984. At-Tarbiyah fi al-Islam Kairo: Dar al-Ma’arif

Al-Abrasyi, M. A. 1984. Dasar-dasar Pokok Pendidikan Islam, terj. Bustami A. Gani dan Johar Bahry Jakarta: Bulan Bintang

Alfinnas, S. 2018. Arah Baru Pendidikan Islam di Era Digital. FIKROTUNA, 7(1): 803-817. https://doi.org/https://doi.org/10.32806/jf.v7i1.3186

Arifin, H. M.. 1993. Ilmu Pendidikan Islam; Suatu Tinjauan Teoritis dan Praktis Berdasarkan Pendekatan Interdisipliner Ed. 1. Cet. II Jakarta: Bumi Aksara

Assegaf, A. R. 2004. Pendidikan Tanpa Kekerasan, Tipologi Kondisi, Kasus dan Konsep Yogjakarta: Tiara Wacana Yogja

Dacholfany, M. I. 2015. Reformasi Pendidikan Islam Dalam Menghadapi Era Globalisasi: Sebuah Tantangan dan Harapan. Akademika. 20(1):173-194.

Dalimunthe, R. A. 2020. Strategi Pembelajaran Kitab Kuning Di Pesantren. Medan: Perdana Publishing

Daud, W. 2003. Filsafat dan Praktik Pendidikan Islam Syed M. Naquib al Attas, terj. Hamid Fahmi, et al. Bandung: Mizan

Daulay, H. P. 2014. Pendidikan islam Dalam Persfektif Filsafat Jakarta: Kencana

Eksan, M. 2000. Kiai Kelana, Yogyakarta: LkiS

Falah, S. 2012. Rindu Pendidikan dan Kepemimpinan M. Nasir Jakarta: Republika

FIP-UPI, T. 2007. Ilmu dan Aplikasi Pendidikan Bandung: IMTIMA

Hanafi, H., et.al. 2018. Ilmu Pendidikan Islam Yogyakarta: DeePublish

Hasibuan, N. 2015. Pengembangan pendidikan Islam dengan implikasi teknologi pendidikan. Fitrah: Jurnal Kajian Ilmu-ilmu Keislaman. 1(2): 189-206.

Hidayat, A. 2015. Pendidikan Islam dan Lingkungan Hidup. Jurnal Pendidikan Islam. 4(2): 373-389. 10.14421/jpi.2015.42.373-389

Kaharuddin. 2018. Mencetak Generasi Shaleh Dalam Hadits Yogyakarta: DeePublish

Muljawan, A & Ibad, S. 2020. Pengembangan Karakter Spiritual Keagamaan Siswa Dalam Perspektif Islam. Jurnal Asy-Syukriyyah 21(1): 49-60, https://doi.org/10.36769/asy.v21i1.98

Noer, D. 1981. Bunga Rampai Dari Negeri Kanguru Jakarta: PT. Mus Karya Offset

Rivana, A. 2019. Pentingnya Kecerdasan Emosional Pendidik Dalam Meningkatkan Pendidikan Karakter. Jurnal Asy-Syukriyyah. 20(2): 70-84. https://doi.org/10.36769/asy.v20i2.82

Sarianto. 2020. Pedoman Akademik SDIT Darul Fikri Kota Tanjung Balai Medan: DeePublish Publisher

Sembiring, I. M. Pendidikan Islam Dalam Perspektif World Converence On Muslim Education: Telaah Ontologis, Aksiologis, Dan Epistemologis. Al-Ikhtibar: Jurnal Ilmu Pendidikan Vol. 7 No. 1, Juni 2020, 723-736

Siddik. D. 2006. Konsep Dasar Ilmu Pendidikan Islam Bandung: Citapustaka Media

Suparyo, Yossi. 2005. Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional, Cet. 1 Yogjakarta: Media Abadi

Tafsir, A. 2007. Ilmu Pendidikan Dalam Perspektif Islam, Bandung: PT Remaja Rosdakarya

Totamu, M. A. 2019. Implementasi Pendidikan Sufisme Dalam Pendidikan Islam. FARABI. 16(2): 91-103. https://doi.org/10.30603/jf.v16i2.1103

Umar, M., & Ismail, F. 2020. Pendidikan Agama Islam Purwokerto: Pena Persada

Wahyuddin, et.al. 2009. Pendidikan Agama Islam di Perguruan Tinggi Jakarta: Grasindo

Zaman, M., & A. Memon, N. 2016. Philosophies of Islamic Education Historical Perspectives and Emerging Discourses London: Taylor & Francis Ltd

Downloads

Published

2021-07-23

How to Cite

Rasyid, R., Mardliyah, F. Y., & Lubis, M. (2021). HASIL-HASIL RUMUSAN INTERNASIONAL WOLRD MUSLIM CONFERENCE ON EDUCATION TENTANG PENDIDIKAN DALAM ISLAM. Jurnal Asy-Syukriyyah, 22(1), 112–125. https://doi.org/10.36769/asy.v22i1.157