HASIL-HASIL RUMUSAN INTERNASIONAL WOLRD MUSLIM CONFERENCE ON EDUCATION TENTANG PENDIDIKAN DALAM ISLAM
DOI:
https://doi.org/10.36769/asy.v22i1.157Kata Kunci:
International Formulation Results, World Muslim Conference On Education, Education in IslamAbstrak
The background of the birth of the International World Muslim Conference On Education is that Saudi Arabia wants to achieve the development of education and other fields like western countries that have already made developments. In addition, there are concerns over secular understandings from western countries for Saudi Arabia and in other Islamic countries. The method in this research is descriptive-interpretative qualitative method. This type of research is library research. From the results of the literature review that the author did, there were also 8 (eight) times the implementation of the International World Muslim Conference On Education from 1977 to 2012. The results of the formulation obtained from the International World Muslim Conference On Education are the definition of education, curriculum, teaching methods, textbooks. , plans and guidelines for learning, science and technology and evaluation
Referensi
Ainusyamsi, F. Y. 2019. Analisis Historis Pendidikan Islam pada Masyarakat Madinah. TAJDID. 26(1): 33-58. https://doi.org/10.36667/tajdid.v26i1.327
Al Ahwan, A. F. 1984. At-Tarbiyah fi al-Islam Kairo: Dar al-Ma’arif
Al-Abrasyi, M. A. 1984. Dasar-dasar Pokok Pendidikan Islam, terj. Bustami A. Gani dan Johar Bahry Jakarta: Bulan Bintang
Alfinnas, S. 2018. Arah Baru Pendidikan Islam di Era Digital. FIKROTUNA, 7(1): 803-817. https://doi.org/https://doi.org/10.32806/jf.v7i1.3186
Arifin, H. M.. 1993. Ilmu Pendidikan Islam; Suatu Tinjauan Teoritis dan Praktis Berdasarkan Pendekatan Interdisipliner Ed. 1. Cet. II Jakarta: Bumi Aksara
Assegaf, A. R. 2004. Pendidikan Tanpa Kekerasan, Tipologi Kondisi, Kasus dan Konsep Yogjakarta: Tiara Wacana Yogja
Dacholfany, M. I. 2015. Reformasi Pendidikan Islam Dalam Menghadapi Era Globalisasi: Sebuah Tantangan dan Harapan. Akademika. 20(1):173-194.
Dalimunthe, R. A. 2020. Strategi Pembelajaran Kitab Kuning Di Pesantren. Medan: Perdana Publishing
Daud, W. 2003. Filsafat dan Praktik Pendidikan Islam Syed M. Naquib al Attas, terj. Hamid Fahmi, et al. Bandung: Mizan
Daulay, H. P. 2014. Pendidikan islam Dalam Persfektif Filsafat Jakarta: Kencana
Eksan, M. 2000. Kiai Kelana, Yogyakarta: LkiS
Falah, S. 2012. Rindu Pendidikan dan Kepemimpinan M. Nasir Jakarta: Republika
FIP-UPI, T. 2007. Ilmu dan Aplikasi Pendidikan Bandung: IMTIMA
Hanafi, H., et.al. 2018. Ilmu Pendidikan Islam Yogyakarta: DeePublish
Hasibuan, N. 2015. Pengembangan pendidikan Islam dengan implikasi teknologi pendidikan. Fitrah: Jurnal Kajian Ilmu-ilmu Keislaman. 1(2): 189-206.
Hidayat, A. 2015. Pendidikan Islam dan Lingkungan Hidup. Jurnal Pendidikan Islam. 4(2): 373-389. 10.14421/jpi.2015.42.373-389
Kaharuddin. 2018. Mencetak Generasi Shaleh Dalam Hadits Yogyakarta: DeePublish
Muljawan, A & Ibad, S. 2020. Pengembangan Karakter Spiritual Keagamaan Siswa Dalam Perspektif Islam. Jurnal Asy-Syukriyyah 21(1): 49-60, https://doi.org/10.36769/asy.v21i1.98
Noer, D. 1981. Bunga Rampai Dari Negeri Kanguru Jakarta: PT. Mus Karya Offset
Rivana, A. 2019. Pentingnya Kecerdasan Emosional Pendidik Dalam Meningkatkan Pendidikan Karakter. Jurnal Asy-Syukriyyah. 20(2): 70-84. https://doi.org/10.36769/asy.v20i2.82
Sarianto. 2020. Pedoman Akademik SDIT Darul Fikri Kota Tanjung Balai Medan: DeePublish Publisher
Sembiring, I. M. Pendidikan Islam Dalam Perspektif World Converence On Muslim Education: Telaah Ontologis, Aksiologis, Dan Epistemologis. Al-Ikhtibar: Jurnal Ilmu Pendidikan Vol. 7 No. 1, Juni 2020, 723-736
Siddik. D. 2006. Konsep Dasar Ilmu Pendidikan Islam Bandung: Citapustaka Media
Suparyo, Yossi. 2005. Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional, Cet. 1 Yogjakarta: Media Abadi
Tafsir, A. 2007. Ilmu Pendidikan Dalam Perspektif Islam, Bandung: PT Remaja Rosdakarya
Totamu, M. A. 2019. Implementasi Pendidikan Sufisme Dalam Pendidikan Islam. FARABI. 16(2): 91-103. https://doi.org/10.30603/jf.v16i2.1103
Umar, M., & Ismail, F. 2020. Pendidikan Agama Islam Purwokerto: Pena Persada
Wahyuddin, et.al. 2009. Pendidikan Agama Islam di Perguruan Tinggi Jakarta: Grasindo
Zaman, M., & A. Memon, N. 2016. Philosophies of Islamic Education Historical Perspectives and Emerging Discourses London: Taylor & Francis Ltd
##submission.downloads##
Diterbitkan
Cara Mengutip
Terbitan
Bagian
Lisensi
Hak Cipta (c) 2021 Rasyid, Farida Y. Mardliyah, Masruroh Lubis
Artikel ini berlisensi Creative Commons Attribution 4.0 International License.